Tien jaar Senseo

Zelf zag ik bij iemand van Philips (of ik het mocht zien, weet ik niet) iets meer dan tien jaar geleden schetsen van een nieuw koffiezetapparaat dat de wereld zou gaan veroveren: de Senseo. Ik had mijn twijfels. Wat is het verschil met een gewoon koffieapparaat? Die zogenaamde pads zijn toch niets meer dan ronde, gevulde filterzakjes? En hoe kun je op een verjaardag nu een volle pot koffie zetten? En dan die naam: Senseo (‘ik voel’ in het Latijn). Nee, daar zouden we niks meer van horen.

Nu bestaat Senseo tien jaar. Wereldwijd drinken miljoenen mensen koffie van dit apparaat dat Philips samen met Douwe Egberts op de markt gebracht heeft.  Ik had het mis en ik moet toegeven: Senseo is een succes geworden. Desalniettemin heb ik zelf nog een ouderwets filterkoffiezetapparaat thuis staan. Hoewel Douwe Egberts en andere merken tientallen, misschien wel honderden smaken ontwikkeld hebben, vind ik nog steeds de filtermalingkoffie (van Douwe Egberts, dat wel) het lekkerste. Sorry, Philips, mij krijg je niet aan de Senseo.


Zo begon de Senseoficatie van Nederland.

Lees ook:Einde tijdperk-Kleisterlee bij Philips
Lees ook:Lijn 100 met extra comfort voor lichamelijk beperkten
Lees ook:Vrouw zwaar gewond na steekincident
Lees ook:Operatie ‘Maskerbij’: drugslijn naar Italië opgerold
Lees ook:Dronken bestuurder verliest rijbewijs na aanrijding

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.